Nevie mi niekto poradit ako spravit v Firefoxe farebny prechod pozadia ? teda aby sa to napr. smerom zhora zosvetlovalo
Já bych to dělal obrázkovým pozadím (obrázek širokej 1px, vysokej na výšu stránky, pozadí s horizontálním opakováním).
neviem si predstavit ako by to vyzeralo s 1px sirokym obrazkom .... ianc keby som ho dal niekolko krat vedla seba abz sa opakoval tak by sa to tolko krat zosvetlovalo a zoslabovalo nie ? jednoducho chcem aby to vyzeralo ako ked pouzijem v CSS filter ALPHA lenye ten moyem pouyit len u IE nie pri moyile firefoxe atd...
zkus se nad tim zamyslet jeste jednou: mas obrazek vysoky treba 100px a siroky 1px, nahore je tmavy a dole svetly, a naskladas ho 100x vedle sebe. vznkne ti ctverec 100x100px, ktery bude nahore tmavy a dole svetly. tak asi tak by to vyzeralo
udělěj to co ti radí - nahoře (příklad) modrá a dole červená 100px vysoký, 1 px široký
zápis: background: #f00 url('pozadi.png') top repeat-x;
(možná si pletu x a y ale prostě zleva - doprava (-: )
Vdaka hosi uz som pochopil to s tym 1px obrazkom to by ma asi nenapadlo uz mi to je jasne
hej len teraz ma napadla este jedna vec ako to spravim ked chcem mat napr . okolo tabulky ztmavenu farbu myslim ze vo filtroch CSS to bol style = 2 (1 bol linearny )
peter (ttcpb.wz.cz)
1px nee!
zkus si predstavit program, ktery provadi to tapetovani. Musi pro 1600 1600x zopakovat 1px. minimalne 8 lepe 16px.
posli obrazek, co chce.
Pokud chces mit obrazkove oramovanou tabulku, tak mas hold smulu, je treba pouzit vice divu / spanu v sobe. Take muzes pouzit tabulku v tabulce. Do hloubky 5 se to jeste da. vic funguje taky, ale pak uz vic kodu zabiraji tabulky nez text. Problem je v tom, ze nemuzes klasicky rici, tahle oblast bude pruhledna.
ve FF neni CSS filtr prechodu, ale slo by pouzit javascript nebo, jak rikaji obrazek.
peta: to zní rozumně, hodně obrázků zatěžuje prohlížeč->počítač, i když si myslim že u opakujícího se pozadí to nebude tak kritický, pokud je to v tom prohlížeči implementovaný rozumně, tak by to mělo vyjít zhruba nastejno ale nevim, nevidim do toho; každopádně nějaká studie na toto téma by se šikla, nevíte někdo jestli se tím někdo zabýval nějak trochu do hloubky? protože širší obrázek zase znamená že ten soubor bude mít větší velikost (i když možná při vhodném formátu - GIF? - ne o moc), a to také není nic pozitivního, takže je to tu o hledání nějakého kompromisu... a bez znalosti nějakých konkrétních čísel těžko odhadovat, jestli je nejlepší šířka 1px, 2px nebo třeba 20px...
A WEBZDARMA NEODHLAŠUJ MĚ POŘÁD, TO JE K POS*Í, ĚŠTĚ ŽE OPERA SI PAMATUJE OBSAH TEXTAREA SE VRACÍM ZPĚT
R.U.R. (jsrosa.wz.cz)
Nezkoumal jsem to, vetsinou jsou programatori bezhlavi a nepremysli, ze nejaky cvok by chtel tapetovat 1px obrazek, vzdyt prece kazdy vi, ze minimalni tapeta je 8x8 16x16.
Samozrejme to resit jde, staci si obrazek natapetovat na odpovidajici rozmer pred tim, nez ho bude dal zobrazovat. Otazka je, jestli to dany prohlizec dela.
Velmi dobre se to da merit u pruhlednych gifu 1-0 a ted to nech tapetovat na nejaky vetsi rozmer, soupni pod to obrazek a zapoj JS. Pripadne zkus pak s tou plochou pohybovat.
Teoreticky by se to melo svizne prekreslit, prekticky to muze cele znova vvytapetovavat.
Peta: "1px nee!
zkus si predstavit program, ktery provadi to tapetovani. Musi pro 1600 1600x zopakovat 1px. minimalne 8 lepe 16px."
1) chci vidět toho blbce, který bude dělat barevné pozadí jedno-pixelovým gifem.
2) barevný přechod se většinou děje jen v jedné ose, tudíž žádné 1600x1600, ale pouze 1600x1.
3) i kdyby se muselo obrázkem pokrýt celé pozadí, tak prohlížeč je stejně musí vykreslit, takže jestli tam vrazí barevný pixel z CSS nebo z obrázku už není takový rozdíl.
4) při dnešní výpočetní síle počítačů je takové pokrytí plochy obrázkem v tisícinách vteřiny (možná ještě míň). S tímhle bych se patlal leda tak kdybych měl psát apliakci na nějakou I386 nebo nějaký podobný muzejní exponát...
ca sudujem ake trivialnosti tu riesite, samozrejme ze ako pozadie si zvolim pre rychlost nacitania co najmensi obrazok, takze ked ja riesim nejake prechody riesim to vzdy poskladanim roznych vertikalnych ci horizontalnych jedno ci dvojpixelovych pasikov ktore maju na vysku tolko pixelov kolko treba aby bol prechod siroky.
zaoblenia riesim vysekom z rastra a tak mozem poskladat celkom zaujimave prechody.
napriklad na www.sogwood.sk tam som to prave pouzil viackrat
Tom (manual.wz.cz)
a ted si predstav, ze pres toto pozadi provadis transparentni drag & drop nebo hur, pruhledy GIf mrizku, podobne natapetovanou.
Bohuzel programatori nepremysli a jak mrizka, tak i pozadi se ti bude prekreslovat. Jenze 1000x a 300x pri kazdem pohybu, to uz je celkem citelny rozdil.
Udelej si pokus, kdy
- das 2x2 cervena-zelena vytapetovat.
- pres to drag-drop objekt s polopruhlednym pozadim GIF tez natapetovany 2x2
A budes nemile prekvapen, jak ti nestiha vykreslovat.
Misto drag/drop muzes pouzit onmouseover
nu šak, je to jak jsem psal: 1600x1 zatěžuje PC, 1600x1200 zatěžuje síť - a nejlepší je nějaký neznámý kompromis ;-) nebo ho někdo zná?
nejde o drag drop, jde o to, jak zjistit, které rozměry obrázku opakujícího se na pozadí jsou nejlepším kompromisem mezi vytížením sítě a počítače