Neviete niekto ako sa dá spraviť nejaká poriadna online hra len pomocou HTML, PHP a Javascriptu?
Treba jako BlackNova Traders. Genialni.
Safo:
Těžko poradím. O jednu onlajn hru se starám, jmenuje se to Život, Vesmír a Vůbec (ŽVAV). A můžu ti říct, že napsat zdrojáky apod. není žádná prdel, teda asi bude záležet na tom, co potřebuješ vytvořit. Každopádně co to musí mít:
1) systém uživetelů - tj. registrace, hráči, přihlašování
2) způsob odhalování podvodníků - multikilleři, vyhledávání dle stejných hesel atd. v dnešní době nutnost, ačkoliv začínající hra to moc nepotřebuje
3) snadná správa - adminské doupě se všemi čudlítky, nejdůležitější jsou čudlíky DELETE a FORMAT C: THEM ALL :)))
4) herní prostředí - datové struktury věcí, o které ve hře jde, např. planety, body, jednotky, armády... možností je spousta
5) herní koncept - jak se to vše bude hrát - je třeba vyvážit poměr mezi trapně jednoduchou hrou a matematickými tabulkami. Matematické tabulky jsou hry, u kterých člověk prosedí dlouho, je v nich hodně možností, ale nováček je třeba nepochopí a vůbec je to složité. Naopak jednoduchá hra je odehrána hned. Je třeba toto zvážit. Ideální stav je jednoduchá, ale geniální a chytlavá hra, asi jako je třeba Counter Strike ;) Nikdo takovou zatím nevymyslel. Koncept je třeba dělat předem, nejlépe se hra vymýšlí s přáteli a pokud možno na papír tužkou.
6) způsoby vnitřní komunikace - různá fóra, chat
7) server, kde tě neobtěžují limity mysql dotazů apod.
8) hra, která se přizpůsobuje požadavkům hráčů, vyvíjí se, ale zůstává sama sebou
9) dokumentace, a to taková, kterou nováček pochopí
Je to těžké. Ale dá se to. Heslovitě (a to už se týče tvého dotazu):
MySQL, LEFT JOIN.
Sessions/Cookies, MD5.
class;
Možno to skúsim, ale sám to asi nespravím. Keby mal niekto záujem môžme sa dohodnúť cez ICQ. Moje je 302-046-522
Safo: já si jednu on-linovku udělal sám, a ani to moc nebolelo, ale moc dobrý to není, tak to celý dělám vod znova
http://avp.webz.cz
@vecernicek:
Tak jsem se koukl, a chybí ti podstatná věc – nějaká informace o hře. Nikdo se ti tam nedá, pokud neví, do čeho leze, jaký je herní systém apod. I u vzhledu máš co dohánět. A ještě jedna dobrá rada: na wz ti onlajnovka dlouho nepokvete, onlinové hry jsou typické svými nároky na databázi i na server a při zhruba 50 hráčích mohou freehosting spolehlivě položit. Navíc narazíš na limit počtu dotazů na databázi. Neber to osobně, možná zvládneš onlajnovku, jakou svět neviděl, možná se tak alespoň naučíš PHP, MySQL, XHTML, CSS apod ‐ na takovýhle duševní trénink jsou onlajnovky pro programátora vynikající způsob.
Nípal ze SPŠka: jo máš pravdu, ale jak už sem napsal, tak to dělám celý od znova.
ŽVAV děláme taky celej od znova :) (ano, podílím se na tom s Nípalem, pro šťouraly... Dokonce jsme na to 3). Ale ten přepis je časově náročnej, mění se i koncept hry, ale hlavně se zdrojáky stávají přehlednějšími, snadněji se upravují, má to víc funkcí atd. Narozdíl od současné verze hry, kdy jsou zdrojáky slátanina která drží po kupě jenom tím že jsou pevně svázány několika ručníky.
To je třeba si uvědomit než člověk začne psát, že je nutno předem rozmyslet co ve hře bude, jednotlivé věci si dát do objektů (pro začátek stačí funkce). Mám na mysli třeba šablonový (template) systém, ten se hodí hodně. Dále je vhodné vhodně přistupovat na SQL, a hlavně ošetřění chyb, tedy hlavně jejich logování. Protože když log obsahuje co přesně bylo za chybu a když je ve funkci, tak i proměnné které dostala, hledá se snadno. Scripty se hodí rozdělit do složek (např funkce, objekty, template soubory nebo co já vím) a pak je všechny includovat (na to si taky udělat script, ať není v každém souboru zbytečných 30 řádků na načtení ostatních potřebných částí). Taky je dobré předem promyslet strukturu databáze, protože když se později něco kvůli novinkám přidává, může to dopadnout všelijak :)
Inu, něco sem řekl, a teď mě nenapadá nic dalšího :)
jo to stejný dělám taky, starý zdrojáky mám taky zmatený, že tam nedokážu najít chybu. novou verzi už mám asi na 75% což je potěšující
Murphyho zákon říká:
90% programu zabere 10% času, zbývajících 10% zabere 90% času... (-;
Ale nezoufej, Murphyho zákony prý nesepsal Murphy, ale úplně jiný muž téhož jména.
A nebo můj oblíbený: Každý program obsahuje alespoň jeden chybný řádek, každý program se dá tedy zkrátit o jeden řádek, z toho vyplívá že každý program se dá zkrátit na jeden řádek který je chybný :)
tady si zas někdo koleduje o flame :))
Chceš se snad hádat, že se ve slově plynout píše měkké i?
Ne, ale taky do něj nerejpu s každým překlepem co udělá.