Co vše se dá reklamovat?

Vím, že reklamace (zvlášť obuvi) má v tomhle státě spíš komediální charakter. Někde bez problémů reklamujete i očividně úmyslná poškození, jinde (a to i v "lepších" obchodech) bývá problém donutit prodavačky aby reklamaci vůbec přijaly. No nic, konec předmluvy:

Začátkem léta jsem si koupil trekingovou obuv od celkem solidní české firmy AplinePro (nakupuju od nich celkem často a jsem vždy byl spokojený). V botách jsem za ty tři měsíce nenachodil víc jak 400km (a to ještě hodně nasazuju) a najednou koukám, že podrážka téměř zmizela. Z původně celkem slušného "dezénu" zbyly na některých místech maximálně 2 - 3mm a jestli to takhle bude pokračovat dál, tak do podzimu nemám v čem chodit. Boty ale jinak pořád vypadají jako právě koupené. Vztahuje se možnost reklamace i na takovéto "extrémní opotřebení"? Vyplatí se zajet do 30km vzdálené prodejny a boty reklamovat, nebo neuspěju?
Ehm. Záleží na definici "opotřebení".
Tyhle boty by měly něco vydržet. Pokud jsi s nimi prováděl klasickou túru, pak by se mělo jednat o závadu. Pokud si však s boty dělal všelijaké vylomeniny, tak by to pak bylo opotřebení.
Pokud jsi neměl s dosavadníma botama problémy. Až teď. Tak jsi asi narazil na zmetek, který se občas objeví.
Důvod k reklamaci to určitě je, ale jestli chceš jít do té komedie, tak to je na tobě.
NO, moje definice opotřebení je asi takováhle:
když ty boty byly nové, tak měly podrážku aspoň 8mm. Teď, po třech měsících budu jenom stěží hledat místo, kde bych naměřil aspoň polovinu (a nejsem si jist, zda bych uspěl). Boty jsem si koupil kvůli turistrice, takže jsem v nich prošel kus opičích hor (ČM vrchovina ;) a Český ráj + nějaké to chození po městech když bylo hnusně a řízení auta. Podle mě nic, co by mohlo způsobit takhle extrémní úbytek podrážky.

Toť definice. Mě šlo hlavně o nějaký názor, jestli se do toho vůbec mám pouštět. Do krámu je to štreka, což zabere jednak kupa času a taky benzín už není z nejlevnějších. Potom se dohadovat s prodavačkou a doufat že jí ty boty nějak vecpu. Potom měsíc čekat jestli aspoň v reklamačním oddělení se někdo slituje... No prostě se mi do toho vůbe c nechce, ale když už ty boty stály 1500 tak bych asi měl =/
<HTML>Před pár lety se tady svěřoval Euroska s reklamací svých bot a dopadl takto: <a href="http://euroska.webz.cz/boty.jpg">http://euroska.webz.cz/boty.jpg</a>


Já takové problémy nemám - z Číny (od Vientamců) to stojí třetinu a ty 3 měsíce to vydrží určitě. Mám dojem, že v jedněch botách chodím už minimálně rok nebo dva.

Je to ale tvoje věc - 1500 za ten pokus stojí. (BTW, je to někde mimo dosah MHD a nedá se tam dojít rozumně pěšky nebo stopem?)</HTML>
A nebylo tam někde strašně maličkým písmem napsané, že se v těch botách nesmí chodit? :-))

Sice nejsem žádný pracháč, ale na tu reklamačku bych se vykašlal. Známá chodila s nějakou mikynou za 2.500 Kč (poškodil se zip) asi 2 měsíce, střídavě ji odbývali, že prý se záruka na zip nevztahuje (podle jejich vymyšleného reklamačního řádu), pak jí to vzali k reklamaci a někde se ztratila - nakonec jí ten zip prostě vyměnili. Ale nemusela naštěstí nikam daleko jezdit - měla to vmístě. Kromě místní dopravy, několika telefonátů a několika návštěv obchodu...
Podobně jak psal Nípal - botky z tržnice za pár set řeší moje případné problémy s reklamacemi :-)
<HTML>Neblázněte, na túry boty z tržnice? To snad ne. Boty jsou to jediný, co vždycky kupuju značkový. Párkrát jsem zkusila levnější a nikdy více. Za první nejsou pohodlný, za druhý se hned rozpadnou.

Tome, já bych to šla zkusit. Jinak - přijmout to přece musí, ovšem jak to vyreklamují je již druhá věc. Já reklamovala 2x! rifle William&Delvin za 1500 kč z OP Prostějov. Pokaždé se mi podařilo vytrhnout poutko, jednou dokonce hned druhý den po zakoupení. Pokaždé mi vrátili peníze. Musím říct, že naštěstí jsem si ty druhé kupovala v jiné prodejně, jinak bych měla strach, že mě poznají, protože se to stalo během jednoho roku :-D Od té doby taky nepovytahuju rifle za poutka... :-)) Taky jsem letos reklamovala sluneční brýle - ulomila se nožka, asi po týdnu. Vyreklamováno během týdne, výměna za jiný kus. Jen směle do nich!</HTML>
Jen do nich :) Podle mě to určitě stojí za pokus. Jak říká Thalia, přijmout to musí... občas se i vyplatí trochu vyhrožovat Českou obchodí inspekcí, Sdružením ochrany spotřebitelů, paragrafy, případně televizí :) A v případě neochotných prodavaček chtít manažera prodejny :)
Tak jsem dal na Vás, co jste radil jít jim ty boty omlátit o hlavu :) Ráno jsem vyrazil na kole a teď jsem se vrátil. V krámě jsem se pěkně čtvrt hodiny hádal s prodavačkou. Krátký úryvek co si ještě pamatuju
Ona: tohle je opotřebení - na to se reklamace nevztahuje. To vám nevezmu.
Já: to že se to opotřebovalo vím taky, ale nezdá se Vám, že nějak moc rychle?
Ona: ne, tohle je normální opotřebení!
Já: Vám se zdá normální že za 3 měsíce mi z trekingových bot zmizí skoro celá podrážka?
Ona: ano, to je běžné...

Když jsem na ní po té čtvrthodině začal hrnout něco jako že podle zákona musí reklamaci přijmout i kdyby se jí nakrásně nechtělo a začal se poohlížet po vedoucím prodejny tak se nakonec uvolila boty si vzala. Potom jsem z ní ještě musel pět minut mámit potvrzení o převzetí reklamace a když za mnou ve frontě stálo zhruba 20 lidí tak po mě naštvaně mrskla kus papíru s potvrzením o převzetí...
Teď už jenom čekám, že mi za měsíc boty vrátí jako neopodstatěnou reklamaci.
<HTML>Super, jen ať si nemyslej, že jim všechno projde. To se stane, že se prodá nepovedený výrobek, a oni by to měli uznat. Tedy pokud jsou aspoň trochu seriózní podnik.
Tu reklamaci nebude posuzovat ta prodavačka, ale někdo jinej. Doufám, že jste do toho protokolu pěkně všechno napsali, hlavně tu dobu tří měsíců. Mně u těch riflí taky prodavačka říkala, že jsem za to neměla tak tahat a dívala se na mě podezřele. Že jsou ta poutka testovaná a že jsem za to teda musela rvát přímo ohromnou silou a nejspíš i schválně... Ona by mi to asi neuznala (nebo spíš mají v popisu zkusit případné "reklamátory" nejdřív odradit). Určitě dej vědět, jak to dopadlo :-)</HTML>
<HTML>Jsem zvědavý (a natěšený) na další díl. Aktuální skóre: 1:0 pro Toma ;)

Snad nevyleze z nějaké znalecké firmy nějaká univerzální výmluva typu "pral jste to v pračce" apod.</HTML>
"Pral jste to v pračce a rozpustila se Vám podrážka" :-D
Ano a "Nečetl jste poznámku na řádku 364 na straně 17, kde se píše - pro čtení dalších 120 řádek užijte lupu!"
Vzpomněl jsem si, tak se připomenu s neslavným finálem této tragikomedie.

Měl jsem cestu kolem krámu, kde jsem botky reklamoval a tak mi to nedalo a zašel jsem...
... jaké to překvapení, že boty byly zpět z reklamace. Stejná krabice, stejné boty, jen oproti původnímu stavu přebýval papír kde se krásně odborně píše, že "závada je způsobena opotřebováním výrobku a záruka se na toto nevztahuje"... :(

Takže mám doma jedny krásný outdoorový boty značky Alpine Pro, velikost 8. Pokud se nekouknete na podrážku tak vypadají jako nový :)

PS: kdysi dávno jsem v jakémsi časopise četl o české firmě která podrážky u takovýchto bot mění. Naštěstí si nemůžu vzpomenou v jakém časopise jsem to četl ani jaká firma to dělá dokonce i strýček Gůgl cudně mlčí a tlačí do mě samé nerelevantní odkazy... netušíte někdo o jakou firmu jde?
Na všem špatném musíš najít i něco dobrého! Například v zimě ti to bude krásně klouzat...
Možná by neškodilo se poptat v "neznačkové" opravně.
hmm... sice nerelevantní, zato výmluvné:
http://www.outdoorforum.cz/viewtopic.php?t=2186&view=previous&sid=ae25b43b414da82bd903faea9531db14
<HTML>2Tom: škoda, ale tak zkusit se to muselo :-)</HTML>
ds: tak koukám, že boty od Alpinů radši ne-e :) Mám od nich celkem dost sportovního oblečení, batoh a dalších pár kravin a max. spokojenost - jenom ty boty asi ještě pořádně neumí ;)

Thalia: ale tak aspoň byla změna :)
Asi to tak je. Mám od nich batoh. Po pěti letech je ošoupaný, ale pořád v solidním stavu.
=Tom,ds=
Kdyz uz jsme u toho co (ktere vyrobky) ne, tak podobne jsem skoncil s bundama od Newline - mozna vypadaji pekne, ale po roce stridmeho noseni se zacaly trhat.. - i na takovych atypickych mistech :) (a to na reklamaci mozna bylo, ale neuznal by to ani clovek smyslu zbaveny :D)