dvě stránky "pro jeden" účel

Ahoj,

chtěl bych si nechat poradit, protože si nejsem jistý, jestli u tohoto případu porušuji pravidla nebo ne.

Jde o to, že si zkouším (abych si vylepšil znalosti a vyzkoušel si, jak se to tvoří) vytvářet browserovou hru.
Jenže si chci vytvořit i takové malé Fórum a nevím, zda si právě kvůli Fóru mohu vytvořit nový účet.

Jde mi o to, že pokud tu hru spustím a trochu se chytne, tak se obávám, že databáze bude za chvíli plná...
Jen pro rejpaly - hra není hotová, nejsem grafik a ne, nechci z toho nijak vydělávat (alespoň ne v bližší době). Tak si, prosím, odpusťte zprávy, které nejspíš chce většina napsat. :)
Obávám se, že by šlo o porušení pravidel. Jednalo by se o spojování více účtů za účelem obcházení nastavených limitů. Zde konkrétně databáze.

Uživatel si zde nemůže registrovat dvě domény, které se mezi sebou obsahově propojuji. Pokud máš hru a vedle toho si registruješ fórum na stejné téma, pak se jedná o spojování.
Neodpustím si poznámku:
Takové detaily zatím opravdu neřeš. Dokud se hra "nechytne" fórum nebude potřeba. A pokud se chytne, bude zřejmě nutné (kvůli očekávaně rostoucím požadavkům na výkon serverů) rovnou přesunout celou hru mimo webzdarma.cz (kde by potřebné zdroje asi nebyly), koupit hře vlastní doménu a fórum připojit později (např. do subdomény).
Dobře, děkuji vám za odpovědi. Fórum si nechám zatím u sebe v PC. ;)
<HTML>Jen tak pro zajímavost, o jakou půjde hru? Z názvu soudím, že se odehrává ve středověku... je to každý sám za sebe (nebo "národy"?), je zde nějaká mapa s rozmístěním (nebo nic nemá své umístění a každý sousedí s každým?), je to tahové (a la WG?) nebo přepočtové (a la Duna?), je to strategie (budovatelská + válčení) nebo RPG, nebo tak odvšeho trochu? Já vím, začínáš, ale docela by mě zajímalo, co to bude, až to bude :)

Nípal,
<small>bývalý admin ŽVAVu a počáteční pomocník při vzniku QSB.</small></HTML>
Babičky říkávaly: "Každej si musí natlouct hubu, aby se poučil." Moje babička mě rovnou zmlátila do bězvědomí... Získal jsem tím nějakou výhodu? :-)
Ahoj,

musím říct, že přesný tah nemám, zkouším tak nějak, co mě napadne a něco z toho za čas vznikne... :)

jinak je každý sám za sebe, klasika - napadat ostatní hráče, chodit na výpravy, plnit jednoduché úkoly, cvičit (zatím) 5 atributů, dělat expy, úrovně, kupovat předměty atd.
Jen jak jsem psal, nejsem grafik, takže čas od času mi někdo nějaký menší grafický doplněk udělá, jinak nic.
Jsem i začátečník, co se týče PHP a MySQL, takže ani herně žádný zázrak. Javascript velmi vyjímečně... zkrátka nemá cenu se nějak snažit, aby se tato hra dala časem hrát nějak profesionálně. :)
Vzhledem k mému věku (14) to ani profi moc dělat nemohu.
<HTML>Jednoduché, prosté, do začátku stačí :)

I ta zkušenost se ti bude v budoucnu hodit. I když dnes (na profesionální úrovni) frčí databáze Oracle a MS SQL, platformy Java a ASP.NET a webové technologie Flash a AJAX. Ale nějak začíná každý a PHP+MySQL+Statické HTML je sice tuctová, ale dobrá startovní pozice.

Jestli mohu poradit:

1) Zaměř se nejprve na přehlednost a upravitelnost kódu aplikace. Nedodržení této zásady sráží vaz asi tak 95 % začínajícím projektům (ŽVAV nevyjímaje), neboť jejich kód je nepřehledný a špatně se upravuje a rozšiřuje. A zrovna požadavek upravitelnosti a rozšiřitelnosti je u tohoto typu aplikace dost podstatný. Mrkni se na OOP (objektově orientované programování), návrhové vzory (hlavně Command, Observer, Factory a Façade/Singleton) a architekturu MVC (model-view-controler), což jsou prostě způsoby strukturování kódu, které ti ale umožní oddělit od sebe (a tím zpřehlednit) zpracování a ukládání dat, jejich zobrazení a chování aplikace.

2) Dobře promysli návrh databáze (jo, už jsi tak učinil, ale schválně se mrkni, jestli jsi udělal dobře). Já vím, tohle bude asi srozumitelnější pro vysokoškoláka, ale ono to ani pro tebe nebude tak těžké - mrkni se na <a href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Třetí_normální_forma">třetí normální formu</a> a zamysli se především nad rozšiřitelností/upravitelností databáze a vztahu ke kódu aplikace. Možná už takhle dobře tabulky navrhuješ, ale už jsem se setkal s tabulkami typu:

hráč:
id, jméno, heslo, zlaťáky, počet rytířů, počet jezdců, počet trebušetů, počet bojových gumídků...

A teď si představ, že kód se třeba při vkládání nových záznamů spoléhá na přesné pořadí a počet sloupců (nemluvě o čtení, jestlipak používáš asociativní pole?) a teď chceš přidat novou jednotku, třeba přepadové komando draků.
Zamysli se nad tím, zda je taková tabulka navržena dobře. Já osobně razím zásadu - pokud jde více sloupců nazvat nějak souhrnně, mělo by se zvážit předělat je na řádky nějaké jiné tabulky.

Uvedený příklad lze předělat na:
hráč - id, jméno, heslo, zlaťáky...
jednotka - hráč, typ_jednotky, počet

Používám zjednodušující pravidlo - když je tabulka moc široká (co do počtu sloupců), je něco špatně.

3) Obě výše zmíněné rady mají společné to, že mají napomoci přehlednosti a upravovatelnosti. Drž se jich, protože jinak se v tom velice brzo zamotáš (BTW, na nedůsledném dodržování těchto věcí "chcípnul" i ŽVAV, ale pssst), ale hlavně se těch - možná nových - uvedených zkratek a termínů neboj. Jsou to dobří přátelé dobrého vývojáře. (Vyjmenoval bych jich více, ale nebudu tě zbytečně přetěžovat). Hlavně se neboj získávat zkušenosti. Držím palce, a jestli budeš potřebovat radu, využij fórum WZ (v patřičných rubrikách), rád poradím.

PS. Na grafiku se vybodni, ta má čas. Důležité je začít na dobrém kódu, který se dá snadno rozšiřovat.</HTML>
Mockrát díky Nípalovi, rad si vážím!

Koukám, že se mám ještě dost co učit. :)
Mimo to, na tohle by se spíš hodila nějaká PM, než to psát do fóra, tu jsem tu ale nenašel. :(
PM jako Private Messaging? A proč? Položil jsi otázku do fóra, tak by se měla ve fóru i vyřešit. My ostatní si to také chceme přečíst.

Také je obvyklé, že rady ve fóru jsou zdarma, rady soukromé už bývají nezřídka placené.
A jak to, že ještě nejsi ztřískaný?! :-D
Lama: A jak jsi na to přišel? :-)
Ja nepjitel sem vseh
Lama: A teď už jsi střízlivý nebo stále piješ jako tví dvouhrbí kamarádi po týdenní procházce pouští?
Delirium vystřídalo kocovinu... a naopak. Uvidíme, co přinesou Tři králové. :-)
<HTML>Zlato, kadidlo a myrhu.</HTML>
Pokud je někdo cestou nevytuneluje...