mám otázku...jak udělat....a nebo spíš co je potřeba vše k vytvoření velké databáze uživatelů, něco jak mají některé online game servery, jako je třeba damokles, dark elf atd.....jak se něco takového vytvoří? a včem se to vytváří? A jak to funguje? já vím, možná se ptám moc jednodušše..ale prostě nevím na co se přesně zeptat...ale zajímá mě to....a tak kdyby se v tom někdo vyznal....dejte vědět
Je mnoho způsobů jak to udělat ... ale já preferuji především PHP a MySQL je to rychlé a spolehlivé ... To znamená ... nauč se PHP a SQL a budeš za vodou a nebo můžeš někomu říct ale upozorňuji že dnes zadara ani kuře nehrabe ... To znamená ... že za dara ti ani nikdo nic neřekne ... :( ale pořád se najde pár lidiček jako jsou na tomto fóru ... co to dělaj spíše pro zábavu .. a tak poradí .. :-)
hh, to si děláš srandu? tak jak se to asi dělá? hmm, tak si asi vytvoříš normální tabulku, se sloupce např.
id, jmeno, heslo, mail,info, vek, icq
kde doporučuju udělat mail jako unikátní, protože 2 stejný maily neexistujou.
heslo samozřejmě nejčastěji v MD5 hashi.
a pokud jde o onlinovky tak to se to buď dává do jedné tabulky, že pak je:
id, jmeno, heslo, mail,info, vek, icq, penize, mest, drevo, zelezo, krystaly, staveb
atd.atd.atd. já osobně bych rozhodně doporučoval 2 tabulky jednu informační a jednu herní. takže ta první zůstane stejná. ta druhá pak bude vypadat např. takto:
id, mail, penize, drevo, kameny, staveb, mest
a pak se orientuješ podle unikátního mailu.
jak se něco takovýho vytvoří? doporučuju PSPad. napsat hezky ručně :)
Jak to funguje?
většina onlineovek funguje na různých matematických propočtech. popř. na náhodných čísel. hlavní a nejdůležitější je, že to celé žije samo.
a to jsem to začal psát ještě dřív než Jirka ;-)
já sem jeden z těch, kerý to dělaj pro zábavu, ale i pro potěšení, že někomu pomohli, byť tohle ti zrovna příliš nepomůže.
jinak samozřejmě jsem mluvil o PHP a MySQL,,, to že např. damokles je v asp neznamená, že je asp lepší. někdo o něm mluví jako o náhražce PéHáPéčka. já si myslim, že je víceméně rovnocenné. problém je s podporou. asp je mikrosofťáckej produkt a proto běží především na Win200xServer a jiných widlích. a v tom je ten problém, windowsy něco koštujou... a proto sou hostingy s podporou asp z 99% placený. Samozřejmě náhražky asp serveru pro Linux jistě taky existují, ale jaksi jsou horší, než na windowsech. (na jednu stranu nenji se čemu divit, je to od výrobce. ale na druhou stranu se todle mrkvosoftu stává nějak málo čast ;-)
btw. jako ten ftípek:
novináři se ptají B. Gatese:
"co mají přinést veškeré programy Mikrosoftu?"
Gates:
"Především zvýšení pracovní výkonnosti"
závěr:
škoda že se to nedostavuje i u zaměstnanců Mikrosoftu ;-)
Pozor co to je jako ... ? 2 stejné emaily neexistujou co když ? LOL
kdyby to takhle udělalo třeba wz-tko .. tak se zaregiistruji ... jen jednou a naposled... a pak si mám jako zakládat novej email ? to není pro uživatele nettu to nej ... řešení že ... co třeba použít funkci .. auto_increment ;-)
příklad:
CREATE TABLE `registrace` (
`nick` varchar(100) collate utf8_czech_ci NOT NULL default '',
`pass` varchar(100) collate utf8_czech_ci NOT NULL default '',
`email` varchar(100) collate utf8_czech_ci NOT NULL default '',
`ID` int(11) NOT NULL auto_increment,
PRIMARY KEY (`ID`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_czech_ci AUTO_INCREMENT=1 ;
jak kde. ale minimálně na většině serverů ti odešlou mail, díky kerýmu pak dokončíš registraci. je to dobrý i kuli robotum co se sami registrujou.
věř mi, že 2 stejné e-mailové adresy opravdy neexistujou.
funkce auto_inkrement je jedna věc, ale pro výběr z více tabulek nenji zrovna dobrej nápad to dělat podle něj.
a nevíte kde by se o tom dalo někde na netu něco najít?
dela bela: najit na netu... no nevim. tohle uz je vice mene normalni programatorska prace, kazdej si to vymysli podle sebe. Zadny obecny reseni na to asi neexistuje, i kdyz byvaj obcas dost podobny. A reknu ti, ze vetsinou je to prace na hodne dlouho (tim nemyslim ani dny, ani tydny), pokud to ma mit nejakou uroven. Na zacatku je hodne planovani, rozmysleni, navrhu struktury, databaze atd. - to je prakticky nejdulezitejsi cast celyho projektu, protoze kdyz se nekde neco spatne vymysli a prijde se na to pozde, naprava je velmi zdlouhava, ne-li v nekterych pripadech nemozna. Druhy krok je vsechno hodit do kodu, tedy naprogramovat. Samozrejme k obojimu je potreba mit znalosti a zkusenosti s programovanim.